Gratis Workout
Gratis træningsprogrammer til alle
CrossFit WOD: “Angie”
Categories: WOD's

Nu er vi kommet godt i gang med “The Girls” WOD’s her på bloggen, og det er på tide vi tager fat på endnu en.  En af de virkeligt hårde WOD’s går under navnet Angie. WOD’en er særdeles hård fordi den virker meget overskueligt, men man må skam ikke undervurdere den.

CrossFit WOD: “Angie”

Reebok CrossFit Ramsay Grand Reopening

På tid:
100 Pull Ups
100 Push Ups
100 Sit Ups
100 Squats

Workouten udføres således:
Udfør opstillede antal gentagelser af hver øvelser, før du går videre til den næste. Workouten er færdig når man har udført alle reps i alle fire øvelser.

Score
Scoren i denne wod måles i den tid du bruger på at udføre alle fire poster. Husk at du kun skal tælle korrekt udførte gentagelser med. Scoren kan kaldes RX hvis du har udført samtlige øvelser efter de krav der er til hver af dem.

Krav
Kravene til de forskellige øvelser:

Pull Ups – Her er kravet at hagen kommer over bar højde, og at du kommer ned i strakte arme. Kip er tilladt, idet workouten ikke kræve strict pull ups.
Push Ups – Kravet er at du kommer hele vejen ned og røre gulvet med brystet på hver rep, og strækker armene fuldt ud bagefter.
Sit Ups – Ned og ligge så begge skuldre rør jorden hver rep, og op og røre fødderne eller gulvet omkring fødderne.
Squats – Her snakker vi Air Squats. Kravet er at du sætter dig ned med hoften under knæ ledet og strækker hoften fuldt ud.

Skalerings muligheder
Hvis du ikke kan udføre de opstillede øvelser, er der nogle alternativer:

Pull Ups – Pull Ups med elastik, Ring Rows, Jumping Pull Ups
Push Ups – Knee Push Ups
Sit Ups – Her kan du begrænse din ROM til en sådan grad at du kan udføre dem.
Squats – Box Squats kan laves, hvis du har knæ problemer, eller har problemer med at komme dybt nok ned i din squat.

Tak fordi du læste med, og god fornøjelse med workouten.

Leave a Reply